Idea Deco Ruang Hadapan Rumah Yang Berselerak Oleh Si Malas

Ditulis oleh

Pasti semua orang pernah alami masalah suasana rumah dengan keadaan yang berselerak. Biasanya keadaan ini berlaku bukanlah disebabkan oleh sikap pemilik rumah yang malas untuk mengemas. Kadangkala perkara ini terjadi disebabkan oleh kekangan masa dan bilangan anak kecil yang ramai punca pemilik rumah tidak sempat untuk kemas rumah mereka. Perkongsian pada kali ini adalah dari Erwani Ab Ghani. Perkongsiannya pula adalah mengenai idea deco ruang hadapan rumah yang berselerak oleh si malas.

Jom sama-sama ikuti perkongsian deco rumah yang sangat menarik ini.

Idea Deco Ruang Hadapan Rumah Yang Berselerak Oleh Si Malas

 

Apabila si malas sudah malas nak tengok apa benda yang dia malas sangat nak buat itu. Maka terhasillah deco ruang hadapan rumah yang simple dan kemas ini.

 

Ini adalah keadaan ruang hadapan rumah sebelum diubahsuai. Memang agak berselerak juga kalau anda lihat. Jangan risau, selepas ini anda akan dapat lihat satu perubahan yang agak drastik dengan idea deco yang agak menarik diterapkan.

deco ruang hadapan rumah 1

Ini pula selepas ruang hadapan rumah itu dikemas terlebih dahulu sebelum konsep deco diterapkan.

deco ruang hadapan rumah 1

Keadaan meja dan kerusi kayu lama sebelum di cat semula.

deco ruang hadapan rumah 1

Proses-proses mengecat meja dan kerusi kayu lama itu dengan cat putih.

deco ruang hadapan rumah 1

Inilah hasil projek mengecat dengan cara diy pada kerusi dan meja lama tersebut. Sangat cantik selepas diperbaharui semula.

deco ruang hadapan rumah 1

Hiasan pada dinding bahagian hadapan rumah tersebut.

Keadaan ruang hadapan rumah dengan konsep deco yang sangat simple tapi begitu menarik dihasilkan oleh pemilik rumah ini. Mana tidaknya, dari keadaan ruang hadapan yang berselerak terus berubah dengan konsep baru yang kemas dan cantik.

deco ruang hadapan rumah 1

Itu sahaja perkongsian Giler Deco untuk anda pada kali ini. Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk anda bagi mencari sumber inspirasi dalam cuba untuk deco rumah yang berselerak.

 

Adakah perkongsian ini bermanfaat? Share dan love post ini supaya anda boleh jadikan rujukan projek dekorasi anda yang seterusnya. 
Diterbitkan pada
Oktober 30, 2021
Dikemaskini pada
Oktober 30, 2021
Topik

Sharing Ekslusif Kami

Ikuti sosial media Giler Deco & dapatkan idea dekorasi trendy serta tips-tips menarik untuk rumah impian anda.
Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
usermagnifiercrosschevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram