Cara Mudah Untuk Bersih Sofa Yang Kotor & Berkulat

Ditulis oleh

Cuba diantara anda semua periksa sofa di rumah anda. Bila kali terakhir anda semua mencuci sofa anda? Ataupun tidak pernah membersihkannya? Jika dibiarkan begitu, sofa kita akan kelihatan kotor dan berkulat. Jadi, anda kena tahu cara untuk bersih sofa dengan betul.

Apabila sebut mengenai mencuci sofa ni, semua akan terfikir akan servis cuci sofa yang berharga mencecah hampir ratusan ringgit. Tidak semua mampu untuk membayarnya. Jadi, satu cara sahaja yang ada iaitu anda mengetahui cara untuk bersih sofa dengan betul.

Perkongsian daripada Bam Aini ini akan menunjukkan beberapa cara yang mudah dan betul untuk bersihkan sofa anda. Anda semua mampu untuk melakukanya. Jom kita tengok perkongsian mengenai cara mudah untuk bersih sofa yang kotor & berkulat.

Cara Mudah & Betul Bersih Sofa Yang Kotor

Haritu survey tukang cuci sofa.. Dia bagi harga RM120 servis cuci sofa dtg rumah.. Hampir2 nak guna tukang cuci
Adik beli 1 tin sbb nak try cuci seat kereta.. Saya pinjam.. Buat sikit kat sofa tgk2 menjadi..pi Eco beli sendiri.. 1 sofa guna 2 tin setengah je.. Modal baru RM6.30..Berapa ratus hengget jimat dah
Bahan-Bahan Yang Diperlukan
  • Multifunctional Foam Cleaner

cara bersih sofa

Produk tersebut dinamakan MAXZ Multifunctional Foam Cleaner. Ia merupakan foam clener yang bertujuan untuk bersihkan dan membuatkan apa jua permukaan sofa anda kembali berkilat.

Cara Bersih Sofa Dengan Betul

  1. Sebelum spray, goncangkan dahulu tin tersebut. Waktu spray, anda disarankan untuk tutup hidung sebab baunya menyengat juga.
  2. Spray kan bahagian mana anda nak cuci
  3. Lepas spray, biarkan foam tersebut menyerap sekejap kemudian berus.
  4. Tak payah sental sangat pun. Beruskannya dengan lembut
  5. Siap berus, lap manja guna kain. Tunggu saja sofa kering sendiri.

Hasil Akhir Sangat Memuaskan

cara bersih sofa

cara bersih sofa

Sampai sekarang, saya asyik ulang alik belek sofa jer macam tak percaya dah jadi macam sofa baru. Memang menjadi dan sangat disarankan untuk buat sendiri. Cara pun sangat mudah dan senang.

Sumber : Bam Aini

Adakah perkongsian ini bermanfaat? Share dan love post ini supaya anda boleh jadikan rujukan projek dekorasi anda yang seterusnya. 
Diterbitkan pada
Mei 4, 2021
Dikemaskini pada
Mei 4, 2021
Topik

Sharing Ekslusif Kami

Ikuti sosial media Giler Deco & dapatkan idea dekorasi trendy serta tips-tips menarik untuk rumah impian anda.
Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
usermagnifiercrosschevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram