Ruang Tamu Kampung Diberikan Gaya Moden Temporari

Ditulis oleh

Jika terdapatnya sebuah rumah peninggalan ibu dan ayah ini, sebagai anak kita perlulah menjaganya agar ia dijaga dengan rapi dan tidak mudah roboh. Seperti yang dilakukan oleh Rose Elle ini, beliau sememangnya menjaga rumah peninggalan ibu dan ayah beliau.

Sebelum ni beliau melakukan makeover bilik arwah mak yang lama berinspirasikan dari IKEA. Kini, Rose Elle kembali lagi dengan hasil terbaru beliau iaitu melakukan dekorasi ruang tamu moden kontemporari.

Diambil daripada perkongsian beliau dari grup facebook " Kelab Kaki Deco Kaison, IKEA, Romantika, Eco dan Mr Diy". Beliau menyatakan bahawa ia masih lagi mengekalkan tema rumah kampung namun diberikan sedikit dekorasi gaya moden kontemporari.

Proses Mengubah Dekorasi Ruang Tamu Lama Kepada Gaya Moden Temporari

Aritu dah buat untuk bilik, kali ni kita buat untuk ruang tamu pulak. Sayang kan kalo teratak peninggalan ayahbonda tak diberi nafas baru. Kita still kekalkan tema rumah kampung tapi beri sedikit gaya kontemporari. Walaupun kayu banyak dah dimakan anai2.

Rupa Ruang Tamu Yang Lama 

Ini merupakan dekorasi asal rumah peninggalan ayah bonda yang sebelum ni. Sila abaikan koleksi tupperware didalam rak kaca tu.

Ruang Tamu Moden

Pandangan bahagian ruang tamu dari sudut memanjang.  Luas sikit nampak dari sudut ni.

Proses untuk melakukan dekorasi dilakukan.

Hasil Akhir Ruang Tamu Yang Dilakukan

Tadaaaa. Inilah dia hasil akhir dekorasi ruang tamu yang dilakukan kepada rumah kampung ini. Kebanyakkan barang yang digunakan untuk dekorasi ni banyak dibelikan daripada jenama IKEA. Wallpaper pula dibelikan di Kaison.

Ruang Tamu Moden

Barangan yang dibeli untuk melakukan dekorasi ini

Ruang Tamu Moden

Sumber : Rose Elle

Adakah perkongsian ini bermanfaat? Share dan love post ini supaya anda boleh jadikan rujukan projek dekorasi anda yang seterusnya. 
Diterbitkan pada
Oktober 16, 2021
Dikemaskini pada
Oktober 16, 2021

Sharing Ekslusif Kami

Ikuti sosial media Giler Deco & dapatkan idea dekorasi trendy serta tips-tips menarik untuk rumah impian anda.
Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
usermagnifiercrosschevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram