Makeover Bilik Arwah Mak Yang Terbiar Di Kampung

Ditulis oleh

Jika ada seseorang yang kita sayang telah pergi meninggalkan kita semua, pastinya segala barangan dan bilik mereka tidak akan terusik. Hanya rindu sahaja menjadi pengubat kehilangannya. Rose Elle yang kehilangan arwah ibunya menyedari bahawa sejak arwah ibu tiada, bilik tidur arwah tersangatlah terbiar.

Jadi, beliau mengambil inisiatif untuk melakukan makeover bilik arwah ibunya yang terbiar itu. Daripada terbiar begitu sahaja, lebih baik lakukan perubahan agar nampak lebih cantik. Jika dibiarkan begitu sahaja, kemungkinan barang-barangan didalam tersebut akan dimakan anai-anai.

Hasil dan proses makeover bilik arwah ibunya yang dilakukan oleh Rose Elle ini telah dikongsikan didalam sosmed Facebook. Tambahan lagi, beliau mengambil inpirasi daripada studio IKEA untuk melakukan perubahan terhadap bilik tersebut.

Inpirasi Daripada Studio IKEA, Makeover Bilik Arwah Ibu Ini Sangat Menyerlah

Bilik ni sudah lama terbiar sejak arwah mak meninggal. Rumah kampung je. Tapi sayang kalo tak digunakan . Banyak barang dalam ni di serang anai.

Sebagai penjaga umah pusaka ni, apa salahnya melabur skit untuk berikan sentuhan untuk bilik tidur yang selesa. Inspirasi dari studio ikea.

Sebelum Dan Proses Makeover Bilik Dilakukan

Nak lakukan makeover bilik ini bukannya senang sebab ini merupakan keadaan bilik sebelum proses makeover dilakukan. Terdapat banyak barang didalam bilik ni.

Makeover Bilik Arwah

Untuk melakukan makeover ini, semua barangan harus dipindahkan atau buang yang tidak perlu agar ia kosong.

Makeover Bilik Arwah

Untuk warna tema bilik ini, saya memilih warna "Dark Green" dan lantai pula saya memasang lantai vinyl sebab ia senang dipasang.

Link Lantai Vinyl :- https://shp.ee/sedtq6j

Hasil Selesainya Makeover Bilik Arwah Ibu

Tadaaaa!! Ini lah dia hasil akhir makeover bilik yang dilakukan. Mengambil inspirasi daripada studio IKEA, maka terjadilah makeover ini. Barulah bilik ni nampak fresh dan kelihatan cantik.

Makeover Bilik Arwah

Makeover Bilik Arwah

Kesemua barangan di dalam bilik ini beli daripada IKEA. Ini link untuk barangan IKEA.

Makeover Bilik Arwah

Sumber : Rose Elle

Adakah perkongsian ini bermanfaat? Share dan love post ini supaya anda boleh jadikan rujukan projek dekorasi anda yang seterusnya. 
Diterbitkan pada
September 20, 2021
Dikemaskini pada
September 20, 2021
Topik

Sharing Ekslusif Kami

Ikuti sosial media Giler Deco & dapatkan idea dekorasi trendy serta tips-tips menarik untuk rumah impian anda.
Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
usermagnifiercrosschevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram