DIY Kolam Ikan Cantik Hasil Tangan Kerja Seorang Emak

Ditulis oleh

Menghasilkan sebuah DIY kolam ikan ini tidaklah semudah yang anda sangkakan. Walaupun anda inginkan sebuah kolam ikan mini ia tetap memerlukan bahan yang banyak. Jika bahan tersebut tidak dilakukan dengan betul, DIY tersebut tidak akan jadi. Jika ingin juga lakukannya, anda boleh mengikuti sebuah diy kolam yang dilakukan oleh Mieza Aziz ini.

Hasil kolam tersebut telah dilakukan oleh tangan kerja seorang emak. Selalunya yang buat ini lelaki namun tidak pada Mieza Aziz ini. Beliau melakukan DIY ini adalah hasil daripada melihat dan mengambil ilmu daripada grup Facebook "Tukang Apa Hari Ini".

Jom kita melihat bagaimana DIY ini dilakukan oleh Mieza Aziz ini.

Projek DIY Sebuah Kolam Ikan Cantik Hasil Tangan Kerja Seorang Emak

Hikmah PKP. Saya bukan tukang yer, tapi sangat minat bertukang dan nak cuba buat sendiri. Hasil tangan kerja seorang mak anak 2. 2 hari seminggu je buat sebab bekerja, sebulan lebih baru setel semua.

Banyak ilmu saya ambil dalam group ni, terutama bancuhan simen, cara elak leaking, cara susun bata, ada jugak yang saya buat ikot suke hati jer.

Untuk elak leaking saya hanya sapu bancuhan simen beberapa kali, sapu guna berus, sapu guna tgn (pastikan pakai glove).

Lepas tu baru cat guna swimming pool epoxy (gambar last beli di shopee). Alhamdulillah dari siap pertengahan july sampai skarang memang tiada kebocoran langsung.

Langkah-Langkah Melakukan DIY Kolam Ikan Yang Cantik

DIY Kolam Ikan

DIY Kolam Ikan

DIY Kolam Ikan

DIY Kolam Ikan

DIY Kolam Ikan

DIY Kolam Ikan

Sumber : Mieza Aziz

Adakah perkongsian ini bermanfaat? Share dan love post ini supaya anda boleh jadikan rujukan projek dekorasi anda yang seterusnya. 
Diterbitkan pada
Januari 31, 2022
Dikemaskini pada
Januari 31, 2022

Sharing Ekslusif Kami

Ikuti sosial media Giler Deco & dapatkan idea dekorasi trendy serta tips-tips menarik untuk rumah impian anda.
Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
usermagnifiercrosschevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram