Ubahsuai Rumah 800sqft Guna Konsep "Moden Minimalis"

Ditulis oleh

Memiliki rumah yang dalamnya sederhana bukanlah menjadi satu masalah untuk pemilik rumah dalam cuba untuk mendekorasikan rumah dengan gaya baru. Hal ini kerana sudah ramai dikalangan anda walaupun rumahnya tidak begitu luas tetapi dekorasi dalaman yang diterapkan sangat cantik. Perkongsian kali ini adalah dari seorang pereka design iaitu Anis Syuhada. Perkongsiannya adalah mengenai ubahsuai rumah 800sqft guna konsep "moden minimalis simple".

Sangat menarik apa yang dilakukan oleh pereka design ini dengan menerapkan gaya dan konsep seakan-akan rumah mewah. Selain dari itu, konsep warna yang digunakan sangat menarik dan membuatkan rumah ini kelihatan sangat ceria dan menonjol.

Bukan itu sahaja. Pemilihan perabot juga memainkan peranan dalam memastikan rumah ini kelihatan cantik dan kemas. Jom sama-sama kita saksikan beberapa gambar perkongsian yang ingin dikongsi oleh pereka design ini.

Ubahsuai Rumah 800sqft Dengan Konsep Moden Baru :

 

Ini adalah keadaan rumah sebelum diubahsuai dengan gaya dan konsep baru.

ubahsuai rumahIni pula adalah keadaan ruang tamu setelah diubahsuai dengan konsep baru.

ubahsuai rumahGambar lebih jelas keadaan ruang tamu selepas diubahsuai.

ubahsuai rumahGambar dari sudut padangan lain

ubahsuai rumahGambar keadaan ruang tamu dan ruang dapur selepas diubahsuai dengan gaya baru.

ubahsuai rumah 1Ini pula gambar penuh keadaan ruang makan. Sangat cantik konsep dekorasi dan warna yang diterapkan. Terasa ceria dan tenang untuk seisi keluarga.

Padangan dari sudut jauh ruang makan rumah ini.

Ini pula keadaan ruang dapur setelah diubahsuai.

Pandangan dari sudut lain ruang dapur setelah diubahsuai.

Ini juga padangan dari sudut lain dapur.

Ini juga adalah gambar padangan dari sudut lain dapur yang baru sahaja diubahsuai. Menarik bukan jika rumah kita dapat didekorasikan seperti ini?

Ini pula adalah keadaan ruang dapur tempat memasak. Dengan adanya pintu asap tidak akan mudah masuk ke ruang tamu rumah.

Padangan dari sudut luar ruang dapur tempat memasak.

Itu sahaja perkongsian dari Giler Deco untuk kali ini. Diharap dapat memberi inspirasi kepada anda dalam ubahsuai rumah anda.

Adakah perkongsian ini bermanfaat? Share dan love post ini supaya anda boleh jadikan rujukan projek dekorasi anda yang seterusnya. 
Diterbitkan pada
April 20, 2021
Dikemaskini pada
April 20, 2021

Sharing Ekslusif Kami

Ikuti sosial media Giler Deco & dapatkan idea dekorasi trendy serta tips-tips menarik untuk rumah impian anda.
Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
usermagnifiercrosschevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram