Rumah Dahulu Di Renovasi Menjadi Rumah Loteng Premium

Ditulis oleh

Rumah zaman dahulu merupakan rumah yang sangat klasik dan antik. Ia juga merupakan simbol kepada rumah yang diduduki oleh masyarakat zaman dahulu samaada nenek atau moyang anda. Tetapi, untuk zaman sekarang pastinya rumah tersebut mungkin dilihat kuno bagi mata orang sekarang.

Namun, bagi Quzarina Syazareen dimana beliau yang sekarang menetap dirumah yang berusia hampir 30 tahun ini menyifatkan rumah tersebut masih lagi kukuh. Beliau menyatakan ingin melakukan dekorasi terhadap rumah tersebut dengan tujuan untuk memberi nafas yang baru.

Beliau telah melakukan satu renovasi terhadap rumah tersebut dengan mengubah dekorasi rumah tersebut dan menambahkan bahagian loteng pada siling. Beliau telah berkongsikan hasil renovasi beliau didalam laman sesawang facebook. Jom kita perkongsian dan hasil beliau renovasi rumah tersebut.

Perubahan Rumah Zaman Dahulu Di Renovasi Menjadi Rumah Loteng Premium

Salam semua 🥰 sy kongsi deko rumah yg dh berusia lebih kurang 30 tahun selepas di beri nafas baru 🏠

KEADAAN RUMAH SEBELUM TRANSFORMASI

Ini adalah bahagian rak buku dan juga tempat simpanan barang anak-anak yang terletak dibahagian bawah.

Keadaan rumah dibahagian ruang tamu yang berada dibawah loteng. Loteng asal yang hampir reput dan kedudukan tangga kena naik dari ruang makan

Keadaan ruang tamu sebelum renovasi dilakukan.

GAMBAR SELEPAS RENOVASI DILAKUKAN

Keadaan ruang tamu selepas renovasi dilakukan.

rumah loteng

Pada bahagian bawah loteng sekarang telah dijadikan tempat untuk anak-anak ulangkaji atau tempat membuat kerja sekolah mereka.

rumah loteng

rumah loteng

rumah loteng

Kalau dahulu untuk ke loteng kena naik daripada bahagian dapur. Sekarang saya tambah tangga pada bahagian ruang tamu agar senang untuk naik dengan cepat tanpa perlu melalui bahagian dapur. Atas loteng itu, saya letak mainan dan juga tempat baju anak-anak.

Sumber : Quzarina Syazareen

 

Ingin membaca artikel seterusnya?

Baca juga :- Transformasi Rumah Kuarters Daripada “Kapal Pecah” kepada “Luxury Decoration House”

Adakah perkongsian ini bermanfaat? Share dan love post ini supaya anda boleh jadikan rujukan projek dekorasi anda yang seterusnya. 
Diterbitkan pada
Mac 21, 2021
Dikemaskini pada
Mac 21, 2021

Sharing Ekslusif Kami

Ikuti sosial media Giler Deco & dapatkan idea dekorasi trendy serta tips-tips menarik untuk rumah impian anda.

Anda Mungkin Juga Berminat

Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
usermagnifiercrosschevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram