Lelaki Ini Kongsi Dekorasi Rumah Konsep Mobile Home

Ditulis oleh
Konsep mobile home memang jarang sekali kita dengar. Kebiasaannya konsep rumah bergerak ini hanya lazim di luar negara seperti USA. Kali ini, Giler Deco akan berkongsi sebuah posting asal daripada warga Malaysia yang kini menetap di Pennsylvania, USA. Beliau telah membeli dan mendeko mobile home sebagai kediamannya di sana.
Jom kita ikuti.

Rumah berkonsepkan Mobile Home

 

Lokasi: Pennsylvania USA

Ini adalah rumah Mobile Home (MH) yang kami beli, pemilik asal meninggal dunia, anak dia jual. Sedikit latar belakang pasal MH, MH asalnya trailer panjang, tapi dia buat rumah. bawah rumah ni ada tayar, depan ada tempat untuk sangkut boleh tarik kemana-mana.
Lebih kurang macam motorhome la, tapi motorhome dia design untuk mudah travel. MH ni design untuk park untuk jangka masa lama. Kalau nak heret kesana kemari pun susah sebab dia lebar dan panjang. MH ni 14x75 kaki. MH ni juga kadang dirujuk sebagai trailer. Biasanya owner akan park HM dia kat Trailer Park. Macam MH kami ni, kami sewa tapak. kos sewa tapak dalam $300 sebulan je. Jauh lagi murah dari rumah sewa dan boleh renovate sesuka hati dalam dia.
Sekarang kami dah pindah dari Pennsylvania ke Delaware US, sebab nak besarkan perniagaan kami, Mail-Boy (forwarding service). Waktu pindah jual MH ni, alhamdullah dapat jual harga lagi mahal dari beli. Koleksi gambar-gambar ni khusus part dapur. MH ni tahun 1996 kalau tak salah. So design nampak sangat lawa, kami memang target nak jual balik bila pindah. So dari bila nak pindah baru renovate, lebih baik renovate sebelum pindah masuk. Sempat merasa rumah cantik.

May be an image of 1 person and sky

Ruang hadapan rumah (front yard)

May be an image of kitchen

Ruang dalaman rumah (bahagian ruang tamu)

May be an image of kitchen

Ruang dalaman rumah (bahagian dapur)

May be an image of indoor

Keadaan rumah sebelum proses renovate

May be an image of kitchen

May be an image of kitchen

Dapur sebelah kiri.
May be an image of kitchen
Dapur sebelah kanan.

May be an image of outdoors

Permandangan rumah pada waktu malam
Adakah perkongsian ini bermanfaat? Share dan love post ini supaya anda boleh jadikan rujukan projek dekorasi anda yang seterusnya. 
Diterbitkan pada
November 18, 2021
Dikemaskini pada
November 18, 2021
Topik

Sharing Ekslusif Kami

Ikuti sosial media Giler Deco & dapatkan idea dekorasi trendy serta tips-tips menarik untuk rumah impian anda.
Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
usermagnifiercrosschevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram