DIY Kebun Mini Guna "Rumput Karpet Viral"

Ditulis oleh

Pada masa kini. Boleh dikatakan sedang hangat pemilik rumah dan pencinta dekorasi rumah cuba untuk mengubahsuai halaman rumah dengan menggunakan rumput karpet. Biasanya dekorasi seperti ini dipanggil "Outdoor Home decoration". Mana tidaknya, Rumput karpet memang menjadi kebiasaan digunakan untuk dekorasi kawasan belakang rumah dan dibahagsian sudut sisi rumah. Perkongsian kali ini adalah dari seorang suri rumah dan juga seorang ibu yang bernama  Hamidah Sulaiman. Perkongsiannya pula adalah mengenai diy kebun mini guna "rumput karpet viral".

Mengikut dari perkongsian yang dikongsi oleh Puan Hamidah Sulaiman ini. Beliau telah berkongsi tentang proses ubahsuai halaman rumah yang dilakukan oleh suami dan juga anak lelakinya. Beliau juga berkata yang ini adalah hasil pertama bersama suaminya dalam melakukan diy dan dekorasi halaman rumah.

Jadi hari ini Giler Deco mahu berkongsi beerapa gambar ketika keluarga ini mengubahsuai halaman rumah dengan cara diy ini. Jom sama-sama kita ikuti perkongsian yang menarik ini.

DIY Kebun Mini Guna Rumput Karpet Yang Sangat Mudah :

Sebelum dan selepas. Buat sendiri, baru belajar sikit-sikit. Terima kasih suami dan anak-anak bersama-sama lakukan DIY ini.

Ini adalah keadaan rumah sebelum rumput karpet dipasang. Ketika ini proses meratakan pasir supaya tidak beralun. Proses ini dilakukan oleh anak lelakinya.

deco rumahIni juga adalah gambar semasa proses perataan pasir untuk memasang rumput karpet.

deco rumahIni adalah semasa proses pemasangan rumput karpet.

deco rumah

 

deco rumahIni adalah keadaan halaman rumah setelah selesai dihias dengan pokok-pokok haisan yang cantik dan kelihatan kemas tersusun.

deco rumah

deco rumah

deco rumah

deco rumahIni adalah keadaan luar rumah pada waktu malam.

deco rumah

deco rumah

deco rumah

deco rumahItu sahaja perkongsian yang ingin dikongsi oleh Giler Deco untuk kali ini. Diharap perkongsian kali ini dalam memberi inspirasi kepada anda dalam mendeco halaman rumah anda. Jika anda ingin memberi rumput karpet dan peralatan yang berkaitan boleh rujuk link yang telah disediakan dibawah ini.

 

Adakah perkongsian ini bermanfaat? Share dan love post ini supaya anda boleh jadikan rujukan projek dekorasi anda yang seterusnya. 
Diterbitkan pada
Mei 17, 2021
Dikemaskini pada
Mei 17, 2021

Sharing Ekslusif Kami

Ikuti sosial media Giler Deco & dapatkan idea dekorasi trendy serta tips-tips menarik untuk rumah impian anda.
Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
usermagnifiercrosschevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram