Projek DIY Pagar Rumah Persis Gaya Jongkong Batu

Ditulis oleh

Penghasilan dekorasi rumah yang sangat kreatif dan menarik datangnya dari pemilik rumah yang mementingkan persekitaran rumah supaya sentiasa kelihatan cantik. Selain dari deco bahagian dalaman rumah, bahagian luaran rumah juga perlu dideco dengan konsep yang anda suka. Seperti yang dilakukan oleh lelaki ini yang bernama  Ady ZM, beliau melakukan projek DIY pagar rumah persis gaya jongkong batu yang sangat kreatif dan menarik.

Sekali pandang mungkin anda akan lihat seperti pagar yang diperbuat daripada jongkong bata bukan? Sebenarnya tidak, ia hanyalah kepingan seperti papan yang ditampal pada bahagian pagar tersebut dengan menggunakan gam extraseal jenama Xbond.

Projek DIY Pagar Rumah Persis Gaya Jongkong Batu Yang Sangat Kreatif

 

Kita ubah selera sikit. Beli barang kemudian buat sendiri.

 

Ini adalah bahan yang digunakan untuk projek DIY pagar, barangan seperti yang disenaraikan dibawah ini.

Bahagian pagar rumah sebelum dilakukan pengubahsuaian kelihatan kosong dan kurang menarik.

Keadaaan dinding kawasan pagar semasa proses DIY dilakukan. Menarik apa yang dilakukan ini. Kelihatan seperti pagar yang diperbuat dari jongkong batu merah.

Bahagian pagar rumah setelah ubahsuai selesai dilakukan.

Pandangan penuh kawasan pagar rumah setelah selesai dilakukan deco simple yang sangat cantik dan menarik.

Itu sahaja perkongsian Giler Deco untuk anda pada kali ini. Diharap dengan perkongsian menarik ini sedikit sebanyak dapat membantu anda dalam mencari sumber idea dan inspirasi untuk ubahsuai pagar rumah dengan konsep yang diinginkan. Semoga perkongsian ini bermanfaat.

Adakah perkongsian ini bermanfaat? Share dan love post ini supaya anda boleh jadikan rujukan projek dekorasi anda yang seterusnya. 
Diterbitkan pada
Disember 30, 2021
Dikemaskini pada
Disember 30, 2021
Topik

Sharing Ekslusif Kami

Ikuti sosial media Giler Deco & dapatkan idea dekorasi trendy serta tips-tips menarik untuk rumah impian anda.
Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
usermagnifiercrosschevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram