Makeover Kuarters Polis Lama Dengan Dekorasi Yang Cantik

Ditulis oleh

Memiliki rumah kuarters merupakan idaman untuk para semua rakyat Malaysia. Siapa yang tidak suka akan rumah kuarters kan? Ianya sangat simple dan menarik untuk didiaminya oleh satu keluarga. Untuk mencantikkan lagi rumah tersebut, ia juga boleh dihias agar ia nampak kemas dan menarik.

Untuk membuat dekorasi rumah kuarters tidaklah susah sangat. Cukup dengan bajet yang rendah dan barang yang tidak mahal. Macam yang dilakukan oleh Nurul Nur Hazirah ini yang telah membuat makeover kuarters polis yang lama dengan dekorasi yang cantik dan minimalis.

Beliau telah berkongsikan makeover rumah kuarters polis yang lama tersebut didalam laman Facebook. Perkongsian tersebut telah mendapat pelbagai reaksi daripada netizen-netizen facebook. Jom kita tengok hasil makeover kuarters yang dilakukan oleh Nurul Nur Hazirah ini.

Makeover Kuarters Polis Yang Lama Dengan Dekorasi Yang Cantik & Minimalis

Sepanjang duduk kuaters polis 4 tahun , 3 kali tukar tema , last tu hijau lah . Tunggu anak besar sikit hall dah jadi ruang depa main dah skrg .

 

BAHAGIAN RUANG TAMU

SEBELUM MAKEOVER

Bahagian awal-awal ruang tamu yang masih dalam proses untuk membuakan susun atur barang untuk bahagian ini.

Dekorasi ruang tamu yang dahulu sebelum makeover yang terbaharu dilakukan.

SELEPAS MAKEOVER

Hasil selepas makeover bahagian ruang tamu. Kedudukan rak tv dan sofa dikekalkan. Hanya tukarkan langsir dan alihkan meja ke tempat lain agar permandangan nampak luas dan kosong.

makeover kuarters

makeover kuarters

makeover kuarters

makeover kuarters

makeover kuarters

 

BAHAGIAN BILIK TIDUR

SEBELUM MAKEOVER

SELEPAS MAKEOVER

makeover kuarters

makeover kuarters

Itu sahaja perkongsian daripada Giler Deco ini. Semoga perkongsian ini dapat memberikan and sedikit idea dan juga manfaat dalam membuat makeover rumah anda. Semoga berjaya semua.

Sumber : Nurul Nur Hazirah

Adakah perkongsian ini bermanfaat? Share dan love post ini supaya anda boleh jadikan rujukan projek dekorasi anda yang seterusnya. 
Diterbitkan pada
Mac 29, 2021
Dikemaskini pada
Mac 29, 2021

Sharing Ekslusif Kami

Ikuti sosial media Giler Deco & dapatkan idea dekorasi trendy serta tips-tips menarik untuk rumah impian anda.
Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
usermagnifiercrosschevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram