Makeover Bilik Air Yang Lusuh Menggunakan Cat Epoxy

Ditulis oleh

Tandas merupakan antara bahagian yang penting untuk sentiasa kekal bersih dan cantik. Dengan memiliki sebuah tandas yang cantik dan bersih ini, sudah pastinya hidup keadaan sekeliling akan tenang. Jadi, jika tandas anda lusuh dan nampak teruk. Boleh melakukan makeover bilik air lusuh agar nampak cantik dan kembali nampak berseri-seri.

Wanita yang bernama RAin Suhati ini ada berkongsikan bagaimana untuk anda melakukan makeover bilik air yang lusuh dirumah agar nampak cantik kembali. Iaitu dengan menggunakan cat epoxy dan juga beberapa bahan barangan yang lain. Jom kita tengok perkongsian daripada beliau ini.

Wanita Ini Kongsikan Hasil Makeover Daripada Bilik Air Yang Lusuh Terus Menjadi Cantik Berseri

Hi, hasil update dari before ni saya tak complete siap bilik air. Now dah siap cat batang paip ke color putih. Now ini latest update keadaan bilik air saya.

Wall painting tu pon guna epoxy juga. di sini saya sertakan sekali video tutorial macam mana nak buat wall paint tu. Selamat mencuba ya.

Bahan-Bahan Yang Digunakan Untuk Lakukan Makeover

Gambar Rupa Tandas Sebelum Makeover Dilakukan

Inilah dia rupa asal tandas saya yang dahulu. Memang tandas ni dah lama dan keadaan nampak sangat lusuh dan tidak cantik. Jadi, sebab itu terdetik untuk kami melakukan sebuah makeover bilik air tersebut.

Makeover Bilik Air Lusuh

Makeover Bilik Air Lusuh

Hasil & Rupa Makeover Tandas Ini Yang Dilakukan

Inilah dia hasil dan rupa akhir selepas makeover bilik air yang lusuh dilakukan. Daripada rupa yang sangat teruk dan lusuh, terus nampak baru dan cantik berseri-seri.

Makeover Bilik Air Lusuh

Untuk mencantikkan tandas ni, saya hanya gunakan cat epoxy sahaja. Sebab memang cat ini sesuai dilakukan pada tandas. Yang selebihnya saya membeli kolah air dan juga shower baharu untuk nampak lebih cantik.

Makeover Bilik Air Lusuh

Makeover Bilik Air Lusuh

Makeover Bilik Air Lusuh

Sumber : RAin Suhati

Adakah perkongsian ini bermanfaat? Share dan love post ini supaya anda boleh jadikan rujukan projek dekorasi anda yang seterusnya. 
Diterbitkan pada
Oktober 25, 2021
Dikemaskini pada
Oktober 25, 2021

Sharing Ekslusif Kami

Ikuti sosial media Giler Deco & dapatkan idea dekorasi trendy serta tips-tips menarik untuk rumah impian anda.
Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
usermagnifiercrosschevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram