Idea Dekorasi Rumah Banglo 2 Tingkat

Ditulis oleh

Sudah menjadi impian semua orang untuk memiliki rumah sendiri, tidak kira bujang ataupun sudah berkahwin. Tetapi bagi individu ketika bujang, mereka tidaklah terlalu memberi fokus untuk membeli rumah terlebih dahulu. Berbanding dengan individu yang telah berkahwin, perkara pertama yang mereka fokuskan adalah untuk memiliki rumah. Perkongsian pada kali ini adalah dari Asha Fadhilah. Perkongsiannya pula adalah mengenai idea dekorasi rumah banglo 2 tingkat.

Jom sama-sama ikuti perkongsian menarik ini.

Idea Dekorasi Rumah Banglo 2 Tingkat

 

Ini adalah pandangan bahagian luar rumah.

Ini pula adalah keadaan dalaman rumah pada bahagian ruang tamu. Konsep dan tema warna yang digunakan adalah putih, kelabu dan hitam.

Konsep dekorasi pada ruang makan.

Dekorasi pada ruang rehat dengan susunan barangan yang menarik dan kemas. Pada bahagian dinding pula digayakan dengan grand mirror sederhana sesuai dengan keadaan rumah.

Dekorasi pada laluan ke bahagian dapur.

Keadaan dapur setelah diubahsuai. Bahagian dapurnya begitu kemas dan tersusun rapi.

Dekorasi pada bahagian bilik tidur utama. Konsep warna yang digunakan juga adalah sama.

Keadaan bilik tidur anak.

Akhir sekali, pada bahagian tandas pula digabungkan dengan ruang laundry. Ia bertujuan untuk menjimatkan ruang, sesuai untuk rumah ruang terhad.

Itu sahaja perkongsian Giler Deco untuk anda pada kali ini. Diharap dengan perkongsian menarik ini sedikit sebanyak dapat membantu anda dalam mencari sumber idea dan inspirasi untuk melakukan dekorasi dengan konsep sebegini. Semoga bermanfaat.

Adakah perkongsian ini bermanfaat? Share dan love post ini supaya anda boleh jadikan rujukan projek dekorasi anda yang seterusnya. 
Diterbitkan pada
Januari 15, 2022
Dikemaskini pada
Januari 15, 2022
Topik

Sharing Ekslusif Kami

Ikuti sosial media Giler Deco & dapatkan idea dekorasi trendy serta tips-tips menarik untuk rumah impian anda.
Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
usermagnifiercrosschevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram