Bilik Lama Di Makeover Gunakan Teknik Wainscoting Moden

Ditulis oleh

Bilik tidur merupakan tempat yang banyak kita habiskan masa berbanding ruangan lain. Jadi, kita haruslah melakukan makeover bilik lama agar ia lebih selesa dan kelihatan nampak cantik. Apabila sudah selesa ini, ia bukan hanya sekadar cantik sahaja namun tidur pun dengan lebih nyenyak

Seperti yang dilakukan oleh Wawa Ziwani dan juga suaminya. Mereka hanya memerlukan tempoh 2 minggu sahaja untuk melakukan makeover dan menyiapkan dekorasi bilik tidur yang berkeluasan 22ft x 11kaki.

Makeover ini kebanyakkan hanya menggunakan barang-barang dekorasi dari kedai-kedai bajet seperti MR DIY, kaison dan juga Shopee melalui online. Keseluruhan kos renovasi menelan belanja hampir RM1800 termasuk dekorasi + cat + kayu wainscotting.

Makeover Bilik Tidur Lama Menjadi Baru Dengan Penggunaan Konsep & Teknik Wainscoting Moden

Selamat malam you all, asyik upload rumah client je kan, malam ni kita ulang tayang makeover bilik sendiri 2 tahun dulu. Selimut senget dont care gambar lama.

Sebelum-rumah second hand ini baru lepas siap pasang mozek. Asal lantai parkir yang dah banyak rosak.

Investment untuk makeover bilik ni masa tu almost 10k (upah takda pasal semua buat sendiri) dan sales yang berjaya dibuat oleh gambar-gambar "bilik tidur" ni tahun lepas ratusan ribu juga.

Sebelum & Selepas Makeover Rumah Lama Ini Dilakukan

Beginilah dia rupa bilik tidur lama ini. Ni pun dah siap cuci-cuci sikit daripada lantai yang berdebu ini.

makeover bilik lama

Hasil Akhir Makeover Bilik Ini Dilakukan

Tadaaaaa! Inilah dia rupa dan hasil akhir makeover bilik tidur lama ini dilakukan. Dengan penggunaan warna bertemakan "Soft Blue" ini dan ditambahkan lagi dengan penggunaan wainscoting moden sangat menaikkan dekorasi bilik tidur ini.

makeover bilik lama

Pandagan jelas terhadap rupa dan juga rekabentuk wianscoting moden yang dilakukan ini.

makeover bilik lama

Sumber : Wawa Ziwani

Adakah perkongsian ini bermanfaat? Share dan love post ini supaya anda boleh jadikan rujukan projek dekorasi anda yang seterusnya. 
Diterbitkan pada
November 27, 2021
Dikemaskini pada
November 27, 2021

Sharing Ekslusif Kami

Ikuti sosial media Giler Deco & dapatkan idea dekorasi trendy serta tips-tips menarik untuk rumah impian anda.
Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
usermagnifiercrosschevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram